From the hospital

Här ligger jag, med datan i knät, en påse blod inkopplat i armen,
en påse ahlgrens bilar och grädden på moset, en snarkande tant brevid :-/
Har ju haft en roligare fredag än denna måste jag erkänna.

Det finns bra konstigt folk på sjukhus, jag fastnade med en gubbe ute,
han pratade på som om vi känt varann i 30 år:
- han hatade allt o alla som stavas sjukvård,
- han var stenrik (enligt han själv)
- han har bott i hela världen
- alla på sjukan snodde grejjer ifrån honom
- han är svartlistad, så han får ingen lägenhet
- han blev nerslagen på sin egen 40års fest i köket, var bara "rövare" där
- han bor i skåne, danmark, helsingborg, göteborg osv
- alla gamla som jobbar inom sjukvården borde bli ersatta av de yngre, mkt trevligare
- han hade alla sjukdomar som gick att ha
- han älskade att bada
- han hatade vintern
- och han ligger inte i korridorerna och runkar

... ja, allt det där + lite där till berättade han för mig på ca 15 min,
snacka om att jag inte fick en syl i vädret. Bara lite "mm, aa, jaha, aa".

Hoppas ni haft en mer rogivande kväll :)

Kommentarer
Postat av: linda

men hallå där, tycker du ska ta och bli lite bättre :) måste ju vara redo för kryssningen ;)

2009-10-31 @ 16:25:49
URL: http://linditae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0